čtvrtek 2. února 2012

Lékaři se perou o pacienty, kteří mají slepé střevo

Takhle vytížené byly u nás operační sály naposled po květnovém povstání v roce 1945. Lékaři operují jako zběsilí od té chvíle, co ministr zdravotnictví Leoš Heger prohlásil, že hodlá zrušit nemocniční oddělení, ve kterých se ročně provede málo operací. Lékaři pořádají doslova hony na pacienty, zejména na ty, kteří ještě mají slepé střevo nebo kýlu. Obvolávají je, přemlouvají a dokonce i proti jejich vůli odchytávají v parcích a na jiných odlehlých místech.
Lékař mě oslovil v supermarketu, když si všiml, že mě bolí záda. Za operaci plotýnky mi slíbil zdarma sedm klystýrů, anestetika a odsátí podkožního tuku do přinesených nádob,“ říká Anna Lehká. „Mně zase operovali tenisový loket, ačkoliv hraju jenom fotbal,“ stěžuje si Karel Coufal. To Kamil Okoun lékařským svodům odolává: „Od té doby, co mi na středisku místo bradavice vypálili bradavku, praktikuji akorát samoléčbu.“
Někteří lékaři jsou obzvláště agresívní. Na pacienty skáčou ze stromů a z oken, chytají je za vlasy a za nohy nebo je nutí zvedat těžké věci, aby si udělali kýlu. Podle ministra zdravotnictví mají tito agresoři buď vzteklinu, nebo se už dozvěděli, že VZP v polovině roku úplně dojdou peníze, a tak honí výkony, dokud to ještě jde. Pacientům, kteří se chtějí vyhnout skalpelu, doporučuje ministr nechodit do parku a simulovat pevné zdraví. Všem, kteří se naopak chystají letos onemocnět, doporučuje vybrat si pro své stonání první polovinu roku.


Žádné komentáře:

Okomentovat